همه چی رو

این وبلاگ شما چیز های جالبی پیدا میکنید.

همه چی رو

این وبلاگ شما چیز های جالبی پیدا میکنید.

کتاب بیشعوری

جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۵۳ ب.ظ

دانلود کتاب بیشعوری | نوشته خاویر کرمنت | اثر خاویر کرمنت

بیشعوری کتابی با مضمون طنز است که به «تجاوز حماقت‌آمیز اما آگاهانه به حقوق دیگران» در عصر معاصر اشاره دارد، این کتاب نوشته خاویر کرمنت (به انگلیسی: Xavier Crement) است و در سال ۱۹۹۰ با نام Asshole No More; The Original Self-Help Guide for Recovering Assholes and Their Victims منتشر شد.

نویسنده در این کتاب مدعی می‌شود که بیشعوری یک بیماری و اعتیاد است، نه بداخلاقی و سوءرفتار و به معرفی بیشعوری از زوایای مختلف می‌پردازد.

خلاصه کتاب بیشعوری

نویسنده با زبانی طنز واقعیت‌های ملموس زندگی را به صورت واقعی توصیف می‌کند.

دکتر خاویر کرمنت معتقد است بی‌شعورها، افرادی نابغه و باهوش هستند که به بیماری بی‌شعوری مبتلا هستند. نابغه‌هایی خودخواه، مردم‌آزار و با اعتمادبه‌نفسی کاذب که تصور می‌کنند فقط خودشان خوبند. این افراد با منفعت‌طلبی‌هایشان به خود و افراد جامعه ضرر می‌رسانند. خاویر کرمنت در این کتاب انواع بیشعورها را به ۵ دسته کلی تقسیم می‌کند که هر کدام از آنها شامل چندین بخش دیگر می‌شوند و در هر بخش ویژگی‌های بی‌شعوری، انواع بی‌شعوری، و راه نجات از بی‌شعوری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نویسنده در ابتدا خودش را بیماری مبتلا به بیشعوری معرفی می‌کند، بیماری که خودش را مداوا کرده است و در صدد آن است که مبتلایان به این بیماری را معرفی کند. به عقیده او اگر کسی قبول کند که بی‌شعور است تازه اول راه است و با استناد به متن کتاب، سخت‌ترین مرحله در درمان و ترک بی‌شعوری همان مرحله نخست آن یعنی پذیرفتن بی‌شعور بودن است.

کتاب از ۵ بخش و ۲۴ فصل تشکیل شده است. بخش اول: چه کسی بیشعور است. در بخش اول کتاب متوجه می‌شوید چه کسی بی‌شعور است و چرا یک نفر باید بخواهد بی‌شعور باشد؟ و در بخش دوم با خواندن کتاب می‌توانید بفهمید شما چه نوع بی‌شعوری هستید؟ و در بخش سوم کتاب با این سوال روبرو می‌شوید که وقتی جامعه بی‌شعور می‌شود چه باید کرد. و در بخش چهارم با روش زندگی بی‌شعور‌ها آشنا می‌شوید و در بخش آخر راه نجات از بی‌شعوری را یاد می‌گیرید.

 

تعریف کتاب با فایل صوتی کلیک کنید

دیدن کتاب و save یا همان دانلود

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۵
ali porgholam

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی